Protocol rondom doop.

Aanvraag voor een doop komt binnen bij de parochie(kern). De datum die afgesproken wordt dient minimaal 8 weken in de toekomst te liggen.

Er wordt een inschrijfformulier aan de ouders gemaild of meegegeven met de vraag om dit zo spoedig mogelijk geheel ingevuld terug te sturen (digitaal of per post). Het kan ook op het parochiesecretariaat of telefonisch samen met de ouders worden ingevuld. Indien het niet volledig ingevuld retour is gekomen, zorgt het centrale aanmeldpunt dat de formulieren alsnog volledig ingevuld worden. De ouders krijgen ook een informatiebrief. De parochie(kern) krijgt de gegevens om de rekening te kunnen sturen, zodat deze is voldaan vóór de doopdatum.

De contactpersoon van de parochie(kern) stuurt de gegevens digitaal naar het centrale aanmeldpunt (in de parochie). In de regio Zundert is dit Ria van Aert (ria.vanaert@home.nl) en voor de Sint Franciscusparochie is dit Koosje van Overveld (kovoschijf@home.nl).

Na het ontvangen van het inschrijfformulier stuurt het centrale aanmeldpunt de ouders de teksten voor het maken van het doopboekje.

Het centrale aanmeldpunt maakt een schema met de data/locaties van de aangemelde dopen. Dit wordt gestuurd naar pastoor Hans van Geel.

Pastoor Hans van Geel bekijkt welke dopen hijzelf kan doen en welke dopen gedelegeerd worden naar de collega’s. Hij geeft dat door aan het centrale aanmeldpunt.

Ouders worden uitgenodigd voor de doopvoorbereidingsavond en krijgen te horen wie de doopheer is en de vraag of zij contact met de doopheer willen leggen in verband met het tijdstip van dienst. Pastoraal werkende Gerard Damen